ျပာဋိဟာသံုးပါး
၄၈၃။ ေကဝ႗ ထူးေသာဉာဏ္ျဖင့္ ကိုယ္တိုင္ မ်က္ေမွာက္ျပဳလ်က္ ငါေဟာၾကားထားေသာ ဤျပာဋိဟာတို႔သည္ သုံးပါးရွိကုန္၏၊ သံုးပါးတို႔ဟူသည္ အဘယ္နည္း။
တန္ခိုး ျပာဋိဟာ 'ဣဒၶိပါဋိဟာရိယ'၊
အတပ္ေဟာျခင္း ျပာဋိဟာ 'အာေဒသနာပါဋိဟာရိယ' ႏွင့္
ဆံုးမျခင္း ျပာဋိဟာ ' အႏုသာသနီပါဋိဟာရိယ' တို႔ေပတည္း။
------
တန္ခိုးျပာဋိဟာ
၄၈၄။ ေကဝ႗ တန္ခိုး ျပာဋိဟာ ဟူသည္ကား အဘယ္နည္း၊ ေကဝ႗ ဤ (သာသနာေတာ္) ၌ ရဟန္းသည္ မ်ားျပားေသာ တန္ခိုးဖန္ဆင္းျခင္းကို ၿပီးေစ၏၊ တစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္လ်က္လည္း အမ်ားျဖစ္သြား၏၊ အမ်ားျဖစ္လ်က္လည္း တစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္လာ၏၊ (ကိုယ္) ထင္ရွားျဖစ္ေစ၏၊ (ကိုယ္) ေပ်ာက္ေစ၏၊ နံရံတစ္ဖက္ တံတိုင္းတစ္ဖက္ ေတာင္တစ္ဖက္သို႔ မထိမၿငိဘဲ ေကာင္းကင္၌ကဲ့သို႔သြား၏၊ ေျမ၌လည္း ငုပ္ျခင္း ေပၚျခင္းကို ေရ၌ကဲ့သို႔ ျပဳ၏၊ ေရ၌လည္း မကြၽံက်ဘဲဲ ေျမ၌ကဲ့သို႔သြား၏၊ ေကာင္းကင္၌လည္း ထက္ဝယ္ဖြဲဲ႔ေခြလ်က္ အေတာင္ရွိေသာ ငွက္ကဲ့သို႔ သြား၏၊ ဤသို႔တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ ႀကီးကုန္ေသာ ဤလေနတို႔ကိုလည္း လက္ျဖင့္ သံုးသပ္၏၊ ဆုပ္ကိုင္၏၊ ျဗဟၼာ့ျပည္တိုင္ေအာင္လည္း ကိုယ္ကို (မိမိ) အလိုအတိုင္း ျဖစ္ေစ၏။
(ဤသို႔) မ်ားျပားေသာ တန္ခိုးဖန္ဆင္းျခင္းကို ၿပီးေစေသာ ထိုရဟန္းကို သဒၶါတရားရွိေသာၾကည္ၫိုေသာ လူတစ္ေယာက္သည္ ေတြ႕ျမင္ရာ၏၊ တစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္လ်က္လည္း အမ်ားျဖစ္သြားသည္ကိုလည္းေကာင္း၊ အမ်ားျဖစ္လ်က္လည္း တစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္သြားသည္ကိုလည္းေကာင္း၊ (ကိုယ္) ထင္ရွားျဖစ္ေစသည္ကိုလည္းေကာင္း၊ (ကိုယ္) ေပ်ာက္ေစသည္ကိုလည္းေကာင္း၊ နံရံတစ္ဖက္ တံတိုင္းတစ္ဖက္ ေတာင္တစ္ဖက္သို႔ မထိမၿငိဘဲဲ ေကာင္းကင္၌ကဲ့သို႔ သြားသည္ကိုလည္းေကာင္း၊ ေျမ၌လည္းငုပ္ျခင္းေပၚျခင္းကို ေရ၌ကဲ့သို႔ ျပဳသည္ကိုလည္းေကာင္း၊ ေရ၌လည္း မကြၽံက်ဘဲဲ ေျမ၌ကဲ့သို႔ သြားသည္ကိုလည္းေကာင္း၊ ေကာင္းကင္၌လည္း ထက္ဝယ္ဖြဲဲ႔ေခြလ်က္ အေတာင္ရွိေသာ ငွက္ကဲ့သို႔ သြားသည္ကိုလည္းေကာင္း၊ ဤသို႔တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ႀကီးကုန္ေသာ ဤလေနတို႔ကိုလည္း လက္ျဖင့္ သံုးသပ္သည္ကိုလည္းေကာင္း၊ ဆုပ္ကိုင္သည္ကိုလည္းေကာင္း၊ ျဗဟၼာ့ျပည္တိုင္ေအာင္လည္း ကိုယ္ကို (မိမိ) အလိုအတိုင္းျဖစ္ေစသည္ကိုလည္းေကာင္း ေတြ႕ျမင္ရာ၏။
(ဤသို႔ ေတြ႕ျမင္ရေသာ္) သဒၶါတရားရွိေသာ ၾကည္ၫိုေသာ ထိုသူသည္ သဒၶါတရားမရွိေသာ မၾကည္ၫိုေသာ လူတစ္ေယာက္အား ထိုရဟန္းအေၾကာင္းကို (ဤသို႔) ေျပာၾကားရာ၏ -
''အခ်င္း ရဟန္း၏ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ ႀကီးသည္အျဖစ္သည္ စင္စစ္ အံ့ဖြယ္ရွိပါေပ၏၊ စင္စစ္ မျဖစ္ဖူးျမဲျဖစ္ပါေပ၏၊ အခ်င္းမ်ားျပားေသာ တန္ခိုးဖန္ဆင္းျခင္းကို ၿပီးေစေသာ ဤမည္ေသာ ရဟန္းကို ငါသည္ ေတြ႕ျမင္ရ၏၊ တစ္ေယာက္တည္းျဖစ္လ်က္လည္း အမ်ားျဖစ္သြားသည္ကိုလည္းေကာင္းအမ်ားျဖစ္လ်က္လည္း တစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္လာသည္ကိုလည္းေကာင္း။ပ။ ျဗဟၼာ့ျပည္တိုင္ေအာင္လည္း ကိုယ္ကို (မိမိ) အလိုအတိုင္း ျဖစ္ေစသည္ကိုလည္းေကာင္း ေတြ႕ျမင္ရ၏''ဟု ေျပာၾကားရာ၏။
(ဤသို႔ ေျပာၾကားေသာ္) သဒၶါတရားမရွိေသာ မၾကည္ၫိုေသာ ထိုသူသည္ သဒၶါတရားရွိေသာ ၾကည္ၫိုေသာ ထိုသူအား ဤသို႔ ဆိုရာ၏ -
''အခ်င္း ဂႏၶာရီမည္ေသာ အတတ္သည္ ရွိ၏၊ ထို (ဂႏၶာရီအတတ္) ျဖင့္ ထိုရဟန္းသည္ မ်ားျပား ေသာတန္ခိုးဖန္ဆင္းျခင္းကို ၿပီးေစ၏၊ တစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္လ်က္လည္း အမ်ား ျဖစ္သြား၏၊ အမ်ားျဖစ္လ်က္လည္း တစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္လာ၏။ပ။ ျဗဟၼာ့ျပည္တိုင္ေအာင္လည္း ကိုယ္ကို (မိမိ) အလိုအတိုင္း ျဖစ္ေစ၏''ဟု ဆိုရာ၏။
ေကဝ႗ ထိုအရာကို အဘယ္သို႔ ထင္သနည္း၊ သဒၶါတရားမရွိေသာ မၾကည္ၫိုေသာ ထိုသူသည္သဒၶါတရားရွိေသာ ၾကည္ၫိုေသာ ထိုသူအား ဤသို႔ ဆိုရာသည္မဟုတ္ေလာ။
''ဆိုရာပါ၏ အသွ်င္ဘုရား''။
ေကဝ႗ ငါသည္ တန္ခိုးျပာဋိဟာ၌ ဤအျပစ္ကို ျမင္ေသာေၾကာင့္ တန္ခိုးျပာဋိဟာကို ျပရန္ ဝန္ေလး၏၊ ရွက္၏၊ စက္ဆုပ္၏။
------
အတပ္ေဟာျခင္း ျပာဋိဟာ
၄၈၅။ ေကဝ႗ အတပ္ေဟာျခင္း ျပာဋိဟာ ဟူသည္ကား အဘယ္နည္း။
ေကဝ႗ ဤ (သာသနာေတာ္) ၌ ရဟန္းသည္ ''သင္၏ စိတ္သည္ ဤသို႔ သေဘာရွိ၏၊ သင္၏ စိတ္သည္ဤသို႔ အျခင္းအရာရွိ၏၊ သင္၏ စိတ္အၾကံသည္ ဤသို႔ ျဖစ္၏''ဟု တစ္ပါးေသာ သတၱဝါတစ္ပါးေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ စိတ္ကိုလည္း အတပ္ေဟာ၏၊ စိတ္၌ ျဖစ္သည္ကိုလည္း အတပ္ေဟာ၏၊ ၾကံစည္သည္ကိုလည္း အတပ္ေဟာ၏၊ ဆင္ျခင္သည္ကိုလည္း အတပ္ေဟာ၏။
သဒၶါတရားရွိေသာ ၾကည္ၫိုေသာ လူတစ္ေယာက္သည္ ''သင္၏ စိတ္သည္ ဤသို႔ သေဘာရွိ၏၊ သင္၏စိတ္သည္ ဤသို႔ အျခင္းအရာရွိ၏၊ သင္၏ စိတ္အၾကံသည္ ဤသို႔ ျဖစ္၏''ဟု တစ္ပါး ေသာ သတၱဝါ, တစ္ပါးေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ စိတ္ကိုလည္း အတပ္ေဟာေသာ၊ စိတ္၌ ျဖစ္သည္ကိုလည္းအတပ္ေဟာေသာ၊ ၾကံစည္သည္ကိုလည္း အတပ္ေဟာေသာ၊ ဆင္ျခင္သည္ကိုလည္း အတပ္ေဟာေသာထိုရဟန္းကို ေတြ႕ျမင္ရာ၏။
(ဤသို႔ေတြ႕ျမင္ရေသာ္) သဒၶါတရားရွိေသာ ၾကည္ၫိုေသာ ထိုသူသည္ သဒၶါတရားမရွိေသာမၾကည္ၫိုေသာ လူတစ္ေယာက္အား ထိုရဟန္းအေၾကာင္းကို (ဤသို႔) ေျပာၾကားရာ၏ -
''အခ်င္း ရဟန္း၏ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ႀကီးသည္၏ အျဖစ္သည္ စင္စစ္ အံ့ဖြယ္ရွိပါေပ၏၊ စင္စစ္မျဖစ္ဖူးျမဲ ျဖစ္ပါေပ၏၊ အခ်င္း ငါသည္ 'သင္၏ စိတ္သည္ ဤသို႔ သေဘာရွိ၏၊ သင္၏ စိတ္သည္ဤသို႔ အျခင္းအရာရွိ၏၊ သင္၏ စိတ္အၾကံသည္ ဤသို႔ ျဖစ္၏'ဟု တစ္ပါးေသာ သတၱဝါ တစ္ပါးေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ စိတ္ကိုလည္း အတပ္ေဟာေသာ၊ စိတ္၌ျဖစ္သည္ကိုလည္း အတပ္ေဟာေသာ၊ ၾကံစည္သည္ကိုလည္း အတပ္ေဟာေသာ၊ ဆင္ျခင္သည္ကိုလည္း အတပ္ေဟာေသာ ဤမည္ေသာ ရဟန္းကိုေတြ႕ျမင္ရ၏''ဟု ေျပာၾကားရာ၏။
(ဤသို႔ ေျပာၾကားေသာ္) သဒၶါတရားမရွိေသာ မၾကည္ၫိုေသာ ထိုသူသည္ သဒၶါတရားရွိေသာၾကည္ၫိုေသာ ထိုသူအား ဤသို႔ ဆိုရာ၏ -
''အခ်င္း စိႏၲာမဏိမည္ေသာ အတတ္သည္ ရွိ၏၊ ထို (စိႏၲာမဏိ) အတတ္ျဖင့္ ထိုရဟန္းသည္ 'သင္၏ စိတ္သည္ ဤသို႔ သေဘာရွိ၏၊ သင္၏ စိတ္သည္ ဤသို႔ အျခင္းအရာရွိ၏၊ သင္၏ စိတ္အၾကံသည္ ဤသို႔ ျဖစ္၏'ဟု တစ္ပါးေသာ သတၱဝါ တစ္ပါးေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ စိတ္ကိုလည္းအတပ္ေဟာ၏၊ စိတ္၌ ျဖစ္သည္ကိုလည္း အတပ္ေဟာ၏၊ ၾကံစည္သည္ကိုလည္း အတပ္ေဟာ၏၊ ဆင္ျခင္သည္ကိုလည္း အတပ္ေဟာ၏''ဟု ဆိုရာ၏။
ေကဝ႗ ထိုအရာကို အဘယ္သို႔ ထင္သနည္း၊ သဒၶါတရားမရွိေသာ မၾကည္ၫိုေသာ ထိုသူသည့္သဒၶါတရားရွိေသာ ၾကည္ၫိုေသာ ထိုသူအား ဤသို႔ ဆိုရာသည္ မဟုတ္ေလာ။
''ဆိုရာပါ၏ အသွ်င္ဘုရား''။
ေကဝ႗ ငါသည္ အတပ္ေဟာျခင္း ျပာဋိဟာ၌ ဤအျပစ္ကို ျမင္ေသာေၾကာင့္ အတပ္ေဟာျခင္းျပာဋိဟာကို ျပရန္ ဝန္ေလး၏၊ ရွက္၏၊ စက္ဆုပ္၏။
------
ဆံုးမျခင္းျပာဋိဟာ
၄၈၆။ ေကဝ႗ ဆံုးမျခင္း ျပာဋိဟာ ဟူသည္ကား အဘယ္နည္း။
ေကဝ႗ ဤ (သာသနာေတာ္) ၌ ရဟန္းသည္ ဤသို႔ ဆံုးမ၏၊ ''ဤသို႔ ၾကံကုန္ေလာ့၊ ဤသို႔မၾကံကုန္လင့္၊ ဤသို႔ ႏွလံုးသြင္းကုန္ေလာ့၊ ဤသို႔ ႏွလံုးမသြင္းကုန္လင့္၊ ဤ (တရား) ကို ပယ္ကုန္ေလာ့၊ ဤ (တရား) သို႔ ေရာက္၍ ေနကုန္ေလာ့''ဟု ဆံုးမ၏၊ ေကဝ႗ ဤ (ဆံုးမျခင္း) ကို ဆံုးမျခင္း ျပာဋိဟာဟုဆိုအပ္၏။
ေကဝ႗ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ေသာ (အလံုးစံုေသာတရားတို႔ကို) ကိုယ္တိုင္ မွန္စြာ သိေတာ္မူေသာ။ပ။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤေလာက၌ ပြင့္ေတာ္မူ၏။ပ။[သာမညဖလသုတ္ကဲ့သို႔ နည္းတူ ခ်ဲဲ႔အပ္၏။]
ေကဝ႗ ဤသို႔လွ်င္ ရဟန္းသည္ သီလႏွင့္ ျပည့္စံု၏။ပ။ ပဌမစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေန၏၊ ေကဝ႗ဤ (ပဌမစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေနရန္ ဆံုးမျခင္း) ကိုလည္း ဆံုးမျခင္း ျပာဋိဟာဟု ဆိုအပ္၏။
။ပ။ ဒုတိယစ်ာန္သို႔။ တတိယစ်ာန္သို႔။ စတုတၳစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေန၏၊ ေကဝ႗ ဤ (စတုတၳစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေနရန္ ဆံုးမျခင္း) ကိုလည္း ဆံုးမျခင္း ျပာဋိဟာဟု ဆိုအပ္၏။
။ပ။ (ဝိပႆနာ) ဉာဏ္အျမင္အလို႔ငွါ စိတ္ကို ေရွး႐ႈပို႔ေဆာင္၏၊ ေရွး႐ႈၫြတ္ေစ၏။ပ။ ေကဝ႗ ဤ (ဝိပႆနာ ဉာဏ္အျမင္အလို႔ငွါ ဆံုးမျခင္း) ကိုလည္း ဆံုးမျခင္း ျပာဋိဟာဟု ဆိုအပ္၏။
။ပ။ ဤ (မဂ္ကိစၥ) အလို႔ငွါ တစ္ပါးေသာ ျပဳဖြယ္ကိစၥ မရွိေတာ့ၿပီဟု သိ၏၊ ေကဝ႗ ဤ (အာသဝကၡယဉာဏ္အျမင္အလို႔ငွါ ဆံုးမျခင္း) ကိုလည္း ဆံုးမျခင္း ျပာဋိဟာဟု ဆိုအပ္၏။
ေကဝ႗ ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ ကိုယ္တိုင္ မ်က္ေမွာက္ျပဳလ်က္ ငါ ေဟာၾကားထားေသာ ျပာဋိဟာတို႔သည္ ဤသံုးပါးတို႔ေပတည္း။
၄၈၃။ ေကဝ႗ ထူးေသာဉာဏ္ျဖင့္ ကိုယ္တိုင္ မ်က္ေမွာက္ျပဳလ်က္ ငါေဟာၾကားထားေသာ ဤျပာဋိဟာတို႔သည္ သုံးပါးရွိကုန္၏၊ သံုးပါးတို႔ဟူသည္ အဘယ္နည္း။
တန္ခိုး ျပာဋိဟာ 'ဣဒၶိပါဋိဟာရိယ'၊
အတပ္ေဟာျခင္း ျပာဋိဟာ 'အာေဒသနာပါဋိဟာရိယ' ႏွင့္
ဆံုးမျခင္း ျပာဋိဟာ ' အႏုသာသနီပါဋိဟာရိယ' တို႔ေပတည္း။
------
တန္ခိုးျပာဋိဟာ
၄၈၄။ ေကဝ႗ တန္ခိုး ျပာဋိဟာ ဟူသည္ကား အဘယ္နည္း၊ ေကဝ႗ ဤ (သာသနာေတာ္) ၌ ရဟန္းသည္ မ်ားျပားေသာ တန္ခိုးဖန္ဆင္းျခင္းကို ၿပီးေစ၏၊ တစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္လ်က္လည္း အမ်ားျဖစ္သြား၏၊ အမ်ားျဖစ္လ်က္လည္း တစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္လာ၏၊ (ကိုယ္) ထင္ရွားျဖစ္ေစ၏၊ (ကိုယ္) ေပ်ာက္ေစ၏၊ နံရံတစ္ဖက္ တံတိုင္းတစ္ဖက္ ေတာင္တစ္ဖက္သို႔ မထိမၿငိဘဲ ေကာင္းကင္၌ကဲ့သို႔သြား၏၊ ေျမ၌လည္း ငုပ္ျခင္း ေပၚျခင္းကို ေရ၌ကဲ့သို႔ ျပဳ၏၊ ေရ၌လည္း မကြၽံက်ဘဲဲ ေျမ၌ကဲ့သို႔သြား၏၊ ေကာင္းကင္၌လည္း ထက္ဝယ္ဖြဲဲ႔ေခြလ်က္ အေတာင္ရွိေသာ ငွက္ကဲ့သို႔ သြား၏၊ ဤသို႔တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ ႀကီးကုန္ေသာ ဤလေနတို႔ကိုလည္း လက္ျဖင့္ သံုးသပ္၏၊ ဆုပ္ကိုင္၏၊ ျဗဟၼာ့ျပည္တိုင္ေအာင္လည္း ကိုယ္ကို (မိမိ) အလိုအတိုင္း ျဖစ္ေစ၏။
(ဤသို႔) မ်ားျပားေသာ တန္ခိုးဖန္ဆင္းျခင္းကို ၿပီးေစေသာ ထိုရဟန္းကို သဒၶါတရားရွိေသာၾကည္ၫိုေသာ လူတစ္ေယာက္သည္ ေတြ႕ျမင္ရာ၏၊ တစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္လ်က္လည္း အမ်ားျဖစ္သြားသည္ကိုလည္းေကာင္း၊ အမ်ားျဖစ္လ်က္လည္း တစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္သြားသည္ကိုလည္းေကာင္း၊ (ကိုယ္) ထင္ရွားျဖစ္ေစသည္ကိုလည္းေကာင္း၊ (ကိုယ္) ေပ်ာက္ေစသည္ကိုလည္းေကာင္း၊ နံရံတစ္ဖက္ တံတိုင္းတစ္ဖက္ ေတာင္တစ္ဖက္သို႔ မထိမၿငိဘဲဲ ေကာင္းကင္၌ကဲ့သို႔ သြားသည္ကိုလည္းေကာင္း၊ ေျမ၌လည္းငုပ္ျခင္းေပၚျခင္းကို ေရ၌ကဲ့သို႔ ျပဳသည္ကိုလည္းေကာင္း၊ ေရ၌လည္း မကြၽံက်ဘဲဲ ေျမ၌ကဲ့သို႔ သြားသည္ကိုလည္းေကာင္း၊ ေကာင္းကင္၌လည္း ထက္ဝယ္ဖြဲဲ႔ေခြလ်က္ အေတာင္ရွိေသာ ငွက္ကဲ့သို႔ သြားသည္ကိုလည္းေကာင္း၊ ဤသို႔တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ႀကီးကုန္ေသာ ဤလေနတို႔ကိုလည္း လက္ျဖင့္ သံုးသပ္သည္ကိုလည္းေကာင္း၊ ဆုပ္ကိုင္သည္ကိုလည္းေကာင္း၊ ျဗဟၼာ့ျပည္တိုင္ေအာင္လည္း ကိုယ္ကို (မိမိ) အလိုအတိုင္းျဖစ္ေစသည္ကိုလည္းေကာင္း ေတြ႕ျမင္ရာ၏။
(ဤသို႔ ေတြ႕ျမင္ရေသာ္) သဒၶါတရားရွိေသာ ၾကည္ၫိုေသာ ထိုသူသည္ သဒၶါတရားမရွိေသာ မၾကည္ၫိုေသာ လူတစ္ေယာက္အား ထိုရဟန္းအေၾကာင္းကို (ဤသို႔) ေျပာၾကားရာ၏ -
''အခ်င္း ရဟန္း၏ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ ႀကီးသည္အျဖစ္သည္ စင္စစ္ အံ့ဖြယ္ရွိပါေပ၏၊ စင္စစ္ မျဖစ္ဖူးျမဲျဖစ္ပါေပ၏၊ အခ်င္းမ်ားျပားေသာ တန္ခိုးဖန္ဆင္းျခင္းကို ၿပီးေစေသာ ဤမည္ေသာ ရဟန္းကို ငါသည္ ေတြ႕ျမင္ရ၏၊ တစ္ေယာက္တည္းျဖစ္လ်က္လည္း အမ်ားျဖစ္သြားသည္ကိုလည္းေကာင္းအမ်ားျဖစ္လ်က္လည္း တစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္လာသည္ကိုလည္းေကာင္း။ပ။ ျဗဟၼာ့ျပည္တိုင္ေအာင္လည္း ကိုယ္ကို (မိမိ) အလိုအတိုင္း ျဖစ္ေစသည္ကိုလည္းေကာင္း ေတြ႕ျမင္ရ၏''ဟု ေျပာၾကားရာ၏။
(ဤသို႔ ေျပာၾကားေသာ္) သဒၶါတရားမရွိေသာ မၾကည္ၫိုေသာ ထိုသူသည္ သဒၶါတရားရွိေသာ ၾကည္ၫိုေသာ ထိုသူအား ဤသို႔ ဆိုရာ၏ -
''အခ်င္း ဂႏၶာရီမည္ေသာ အတတ္သည္ ရွိ၏၊ ထို (ဂႏၶာရီအတတ္) ျဖင့္ ထိုရဟန္းသည္ မ်ားျပား ေသာတန္ခိုးဖန္ဆင္းျခင္းကို ၿပီးေစ၏၊ တစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္လ်က္လည္း အမ်ား ျဖစ္သြား၏၊ အမ်ားျဖစ္လ်က္လည္း တစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္လာ၏။ပ။ ျဗဟၼာ့ျပည္တိုင္ေအာင္လည္း ကိုယ္ကို (မိမိ) အလိုအတိုင္း ျဖစ္ေစ၏''ဟု ဆိုရာ၏။
ေကဝ႗ ထိုအရာကို အဘယ္သို႔ ထင္သနည္း၊ သဒၶါတရားမရွိေသာ မၾကည္ၫိုေသာ ထိုသူသည္သဒၶါတရားရွိေသာ ၾကည္ၫိုေသာ ထိုသူအား ဤသို႔ ဆိုရာသည္မဟုတ္ေလာ။
''ဆိုရာပါ၏ အသွ်င္ဘုရား''။
ေကဝ႗ ငါသည္ တန္ခိုးျပာဋိဟာ၌ ဤအျပစ္ကို ျမင္ေသာေၾကာင့္ တန္ခိုးျပာဋိဟာကို ျပရန္ ဝန္ေလး၏၊ ရွက္၏၊ စက္ဆုပ္၏။
------
အတပ္ေဟာျခင္း ျပာဋိဟာ
၄၈၅။ ေကဝ႗ အတပ္ေဟာျခင္း ျပာဋိဟာ ဟူသည္ကား အဘယ္နည္း။
ေကဝ႗ ဤ (သာသနာေတာ္) ၌ ရဟန္းသည္ ''သင္၏ စိတ္သည္ ဤသို႔ သေဘာရွိ၏၊ သင္၏ စိတ္သည္ဤသို႔ အျခင္းအရာရွိ၏၊ သင္၏ စိတ္အၾကံသည္ ဤသို႔ ျဖစ္၏''ဟု တစ္ပါးေသာ သတၱဝါတစ္ပါးေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ စိတ္ကိုလည္း အတပ္ေဟာ၏၊ စိတ္၌ ျဖစ္သည္ကိုလည္း အတပ္ေဟာ၏၊ ၾကံစည္သည္ကိုလည္း အတပ္ေဟာ၏၊ ဆင္ျခင္သည္ကိုလည္း အတပ္ေဟာ၏။
သဒၶါတရားရွိေသာ ၾကည္ၫိုေသာ လူတစ္ေယာက္သည္ ''သင္၏ စိတ္သည္ ဤသို႔ သေဘာရွိ၏၊ သင္၏စိတ္သည္ ဤသို႔ အျခင္းအရာရွိ၏၊ သင္၏ စိတ္အၾကံသည္ ဤသို႔ ျဖစ္၏''ဟု တစ္ပါး ေသာ သတၱဝါ, တစ္ပါးေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ စိတ္ကိုလည္း အတပ္ေဟာေသာ၊ စိတ္၌ ျဖစ္သည္ကိုလည္းအတပ္ေဟာေသာ၊ ၾကံစည္သည္ကိုလည္း အတပ္ေဟာေသာ၊ ဆင္ျခင္သည္ကိုလည္း အတပ္ေဟာေသာထိုရဟန္းကို ေတြ႕ျမင္ရာ၏။
(ဤသို႔ေတြ႕ျမင္ရေသာ္) သဒၶါတရားရွိေသာ ၾကည္ၫိုေသာ ထိုသူသည္ သဒၶါတရားမရွိေသာမၾကည္ၫိုေသာ လူတစ္ေယာက္အား ထိုရဟန္းအေၾကာင္းကို (ဤသို႔) ေျပာၾကားရာ၏ -
''အခ်င္း ရဟန္း၏ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ႀကီးသည္၏ အျဖစ္သည္ စင္စစ္ အံ့ဖြယ္ရွိပါေပ၏၊ စင္စစ္မျဖစ္ဖူးျမဲ ျဖစ္ပါေပ၏၊ အခ်င္း ငါသည္ 'သင္၏ စိတ္သည္ ဤသို႔ သေဘာရွိ၏၊ သင္၏ စိတ္သည္ဤသို႔ အျခင္းအရာရွိ၏၊ သင္၏ စိတ္အၾကံသည္ ဤသို႔ ျဖစ္၏'ဟု တစ္ပါးေသာ သတၱဝါ တစ္ပါးေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ စိတ္ကိုလည္း အတပ္ေဟာေသာ၊ စိတ္၌ျဖစ္သည္ကိုလည္း အတပ္ေဟာေသာ၊ ၾကံစည္သည္ကိုလည္း အတပ္ေဟာေသာ၊ ဆင္ျခင္သည္ကိုလည္း အတပ္ေဟာေသာ ဤမည္ေသာ ရဟန္းကိုေတြ႕ျမင္ရ၏''ဟု ေျပာၾကားရာ၏။
(ဤသို႔ ေျပာၾကားေသာ္) သဒၶါတရားမရွိေသာ မၾကည္ၫိုေသာ ထိုသူသည္ သဒၶါတရားရွိေသာၾကည္ၫိုေသာ ထိုသူအား ဤသို႔ ဆိုရာ၏ -
''အခ်င္း စိႏၲာမဏိမည္ေသာ အတတ္သည္ ရွိ၏၊ ထို (စိႏၲာမဏိ) အတတ္ျဖင့္ ထိုရဟန္းသည္ 'သင္၏ စိတ္သည္ ဤသို႔ သေဘာရွိ၏၊ သင္၏ စိတ္သည္ ဤသို႔ အျခင္းအရာရွိ၏၊ သင္၏ စိတ္အၾကံသည္ ဤသို႔ ျဖစ္၏'ဟု တစ္ပါးေသာ သတၱဝါ တစ္ပါးေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ စိတ္ကိုလည္းအတပ္ေဟာ၏၊ စိတ္၌ ျဖစ္သည္ကိုလည္း အတပ္ေဟာ၏၊ ၾကံစည္သည္ကိုလည္း အတပ္ေဟာ၏၊ ဆင္ျခင္သည္ကိုလည္း အတပ္ေဟာ၏''ဟု ဆိုရာ၏။
ေကဝ႗ ထိုအရာကို အဘယ္သို႔ ထင္သနည္း၊ သဒၶါတရားမရွိေသာ မၾကည္ၫိုေသာ ထိုသူသည့္သဒၶါတရားရွိေသာ ၾကည္ၫိုေသာ ထိုသူအား ဤသို႔ ဆိုရာသည္ မဟုတ္ေလာ။
''ဆိုရာပါ၏ အသွ်င္ဘုရား''။
ေကဝ႗ ငါသည္ အတပ္ေဟာျခင္း ျပာဋိဟာ၌ ဤအျပစ္ကို ျမင္ေသာေၾကာင့္ အတပ္ေဟာျခင္းျပာဋိဟာကို ျပရန္ ဝန္ေလး၏၊ ရွက္၏၊ စက္ဆုပ္၏။
------
ဆံုးမျခင္းျပာဋိဟာ
၄၈၆။ ေကဝ႗ ဆံုးမျခင္း ျပာဋိဟာ ဟူသည္ကား အဘယ္နည္း။
ေကဝ႗ ဤ (သာသနာေတာ္) ၌ ရဟန္းသည္ ဤသို႔ ဆံုးမ၏၊ ''ဤသို႔ ၾကံကုန္ေလာ့၊ ဤသို႔မၾကံကုန္လင့္၊ ဤသို႔ ႏွလံုးသြင္းကုန္ေလာ့၊ ဤသို႔ ႏွလံုးမသြင္းကုန္လင့္၊ ဤ (တရား) ကို ပယ္ကုန္ေလာ့၊ ဤ (တရား) သို႔ ေရာက္၍ ေနကုန္ေလာ့''ဟု ဆံုးမ၏၊ ေကဝ႗ ဤ (ဆံုးမျခင္း) ကို ဆံုးမျခင္း ျပာဋိဟာဟုဆိုအပ္၏။
ေကဝ႗ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ေသာ (အလံုးစံုေသာတရားတို႔ကို) ကိုယ္တိုင္ မွန္စြာ သိေတာ္မူေသာ။ပ။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤေလာက၌ ပြင့္ေတာ္မူ၏။ပ။[သာမညဖလသုတ္ကဲ့သို႔ နည္းတူ ခ်ဲဲ႔အပ္၏။]
ေကဝ႗ ဤသို႔လွ်င္ ရဟန္းသည္ သီလႏွင့္ ျပည့္စံု၏။ပ။ ပဌမစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေန၏၊ ေကဝ႗ဤ (ပဌမစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေနရန္ ဆံုးမျခင္း) ကိုလည္း ဆံုးမျခင္း ျပာဋိဟာဟု ဆိုအပ္၏။
။ပ။ ဒုတိယစ်ာန္သို႔။ တတိယစ်ာန္သို႔။ စတုတၳစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေန၏၊ ေကဝ႗ ဤ (စတုတၳစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေနရန္ ဆံုးမျခင္း) ကိုလည္း ဆံုးမျခင္း ျပာဋိဟာဟု ဆိုအပ္၏။
။ပ။ (ဝိပႆနာ) ဉာဏ္အျမင္အလို႔ငွါ စိတ္ကို ေရွး႐ႈပို႔ေဆာင္၏၊ ေရွး႐ႈၫြတ္ေစ၏။ပ။ ေကဝ႗ ဤ (ဝိပႆနာ ဉာဏ္အျမင္အလို႔ငွါ ဆံုးမျခင္း) ကိုလည္း ဆံုးမျခင္း ျပာဋိဟာဟု ဆိုအပ္၏။
။ပ။ ဤ (မဂ္ကိစၥ) အလို႔ငွါ တစ္ပါးေသာ ျပဳဖြယ္ကိစၥ မရွိေတာ့ၿပီဟု သိ၏၊ ေကဝ႗ ဤ (အာသဝကၡယဉာဏ္အျမင္အလို႔ငွါ ဆံုးမျခင္း) ကိုလည္း ဆံုးမျခင္း ျပာဋိဟာဟု ဆိုအပ္၏။
ေကဝ႗ ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ ကိုယ္တိုင္ မ်က္ေမွာက္ျပဳလ်က္ ငါ ေဟာၾကားထားေသာ ျပာဋိဟာတို႔သည္ ဤသံုးပါးတို႔ေပတည္း။
No comments:
Post a Comment